Expertmedia

Two Columns – Full With

Voorbeeld : Adviesrapport voor Externe Communicatie

Dit advies moet bijdragen aan het bereiken van organisatie-  en/ of marketingdoelen. Om deze doelen te bereiken moet je rekening houden met de houding – dus imago – die de doelgroep heeft ten opzichte van de opdrachtgever of haar merken.

Een communicatieplan dat geen rekening houdt met het imago van de opdrachtgever zal namelijk niet werken. En een communicatieplan dat niet bijdraagt aan organisatiedoelen is het niet waard om geld en andere middelen in te investeren.

Communicatie

Grofweg is het vakgebied communicatie te verdelen in Externe Communicatie en Interne Communicatie.

Externe Communicatie kun je verdelen in Marketingcommunicatie en Corporate Communicatie.

Marketingcommunicatie richt zich voornamelijk op afnemers van goederen en diensten. Corporate Communicatie richt zich op alle andere doelgroepen.

Geschreven door Erwin De Troch

Recente Nieuws

User generated content als marketingmotor

Stel je eens voor: een goede vriend ...

Online Marketing Uitbesteden: Een Sterk Partnerschap voor Jouw Groei

Als ondernemer probeer je constant alle ballen ...

Een effectieve seo analyse site gids

Een grondige SEO analyse van uw site ...